NAGY TAVASZI KIÁRUSÍTÁS - Több ezer termék remek árakon
Bővebb információ itt >> Az akció még tart:
A Market-24.hu a következő általános szerződési feltételeket tartalmazzák 1. Általános rendelkezések Az eladó elérhetőségei: Felügyeleti hatóság: 1.1 A jelen Adásvételi és Reklamációs Feltételek az adásvételi szerződés megkötésének napján hatályos formában az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Abban az esetben, ha az Eladó és a Vevő írásbeli adásvételi szerződést köt, amelyben a jelen feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, az adásvételi szerződés rendelkezései a jelen feltételekkel szemben irányadóak. Az ilyen elfogadott feltételek nem lehetnek ellentétesek más jogszabályi rendelkezésekkel (a visszaküldési határidő, a jótállási idő lerövidítése stb.). 1.2 A jelen Általános Szerződési Feltételek és Követelések alkalmazásában kiegészítő szerződésnek minősül az a szerződés, amelynek keretében a Vevő az adásvételi szerződés tárgyához kapcsolódó árut szerez be vagy szolgáltatást vesz igénybe, ha az árut az Eladó vagy harmadik személy az Eladó vagy harmadik személy megállapodása alapján szállítja vagy a szolgáltatást nyújtja. 1.3 Az Áruknak az Eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon feltüntetett vételára tartalmazza a Magyar Köztársaság hatályos jogszabályai szerinti 27%-os hozzáadottérték-adót, és nem tartalmazza az Áruk szállításának vagy egyéb opcionális szolgáltatásoknak az árát. Minden akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha az egyes termékeknél másképp nem szerepel. 1.4 Az Eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor kiigazítsa az Áruknak az Eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon feltüntetett árát. Az Áruk árának módosítása nem vonatkozik az árváltozás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, annak ellenére, hogy az Áruk szállítása még nem történt meg. 1.5 Amennyiben az Eladó nem teljesíti a Szlovák Köztársaság vagy az Európai Közösségek vonatkozó jogszabályaiban vagy a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott kötelezettségeit, a Vevő az illetékes bíróságon keresztül érvényesítheti jogát az Eladóval szemben. 2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja 2.2 A Megrendelés elküldését követően a Vevő az Eladó elektronikus rendszerében automatikusan végrehajtott értesítést kap a Megrendelés átvételéről (a továbbiakban: "Megrendelés átvételi visszaigazolás") az e-mail címére. A Vevő megrendelésével kapcsolatos minden további információ szükség esetén a Vevő e-mail címére küldhető. 2.3 A szállítási visszaigazolás tájékoztatást tartalmaz arról, hogy az Eladó megkapta a megrendelést, de nem minősül az adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat elfogadásának. 2.4 Az Eladó ezután a Vevő e-mail címére küld egy e-mailt, amelyben tájékoztatja a Vevőt arról, hogy a Vevő megrendelését elfogadta-e ("Megrendelés elfogadása"). 2.5 Az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor a Megrendelés elfogadása elektronikus vagy írásos formában a Vevő részére átadásra kerül. 2.6 Az Eladó a megrendelés elküldése előtt világos, egyértelmű, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta a Vevőt a követelésekre, a fizetésre, a kereskedelmi, szállítási és egyéb feltételekre vonatkozó szerződéskötés előtti információkról az alábbiak szerint: m) a gyártó vagy az Eladó által a Polgári Törvénykönyv 502. §-ában foglaltaknál szigorúbb elvek szerint nyújtott jótállás meglétéről és részleteiről, amennyiben azt a gyártó vagy az Eladó nyújtja, valamint a Vevőnek az áru eladását vagy a szolgáltatás nyújtását követően nyújtott segítség és szolgáltatás meglétéről és feltételeiről, amennyiben ilyen segítség nyújtására sor kerül, az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen ÁSZF 9. cikkében foglaltakról és reklamációkról, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók, 2.7 Ha az Eladó nem teljesítette a jelen ÁSZF 2.6(e) pontja szerinti többletdíjak vagy egyéb költségek, illetve a jelen ÁSZF 2.6(i) pontja szerinti visszaküldési költségek megfizetésére vonatkozó tájékoztatási kötelezettségét, a Vevő nem köteles az ilyen többletköltségeket vagy díjakat megfizetni. 3. Az eladó jogai és kötelezettségei 3.2 Az Eladó jogosult arra, hogy a Vevő a leszállított áruk vételárát megfelelően és időben kifizesse. 3.3 Ha az Eladó az áruk készlethiánya vagy elérhetetlensége miatt nem tudja az árut a Vevőnek az adásvételi szerződésben megállapított vagy a jelen ÁSZF-ben meghatározott határidőn belül vagy a megállapított vételáron leszállítani, az Eladó köteles a Vevőnek alternatív teljesítést felajánlani vagy lehetőséget biztosítani a Vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállásra (a megrendelés törlésére). A vevő e-mailben elállhat az adásvételi szerződéstől, vagy törölheti a megrendelést. Ha a Vevő a vételárat vagy annak egy részét már kifizette, az Eladó a vételi szerződéstől való elállásról vagy a megrendelés törléséről szóló e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt számlára visszatéríti a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Ha a Vevő ésszerű határidőn belül nem fogadja el az Eladó által felajánlott alternatív teljesítést, vagy nem áll el az adásvételi szerződéstől, az Eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől, és ha a Vevő már megfizette a vételárat vagy annak egy részét, az Eladó köteles a már megfizetett vételárat vagy annak egy részét az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítés Vevőnek történő kézbesítésétől számított 14 napon belül visszatéríteni. 4. A vevő jogai és kötelezettségei 4.2 A Vevő köteles: 4.3 A Vevő jogosult az áruknak a Felek által megállapított mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen történő leszállítására. 5. Szállítási és fizetési feltételek 5.2 Amennyiben az Eladó és a Vevő az adásvételi szerződésben másként nem állapodik meg, az Eladó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül a Vevőnek leszállítani. Ha az eladó az első mondat szerinti határidőn belül nem teljesítette a dolog leszállítására vonatkozó kötelezettségét, a vevő felhívja őt, hogy az általa megadott további ésszerű határidőn belül szállítsa le a dolgot. Ha az eladó még ezen a további ésszerű határidőn belül sem teljesít, a vevő jogosult elállni a szerződéstől. 5.3 Az Eladó jogosult arra, hogy az adásvételi szerződésben megállapított szállítási határidő lejárta előtt is felszólítsa a Vevőt az áru átvételére. 5.4 Előfordulhat, hogy az áru színmegjelenítése a monitoron nem felel meg pontosan a Vevő által a valóságban érzékelt színárnyalatoknak. A színárnyalatok megjelenítése többek között a használt megjelenítő monitor vagy más megjelenítő berendezés minőségétől függ. 5.5 A Vevő az Árut azon a helyen veszi át, amelyről az Eladó vagy az Áru szállítására jogosult megbízottja és a Vevő az adásvételi szerződésben vagy egyébként az Áru szállítása előtti időpontban megállapodtak ("Hely"). A Vevő az Árut az Eladó vagy az Áru szállítására jogosult megbízottja és a Vevő által az adásvételi szerződésben vagy egyébként az Áru szállítása előtti időpontban ("Időbeli hatály") megállapított időpontban veszi át. 5.6 Amennyiben az Eladó az Árut a Vevőnek a Helyszínen és a Határidőn belül átadja, a Vevő köteles az Árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az Árut az Eladó által a Vevő távollétében az Áru átvételére felhatalmazott személy vegye át, és köteles aláírni a Vételár kifizetéséről, valamint az Áru átadásáról és átvételéről szóló jegyzőkönyvet. Az áru átvételére jogosult harmadik félnek át kell adnia az Eladónak a megrendelés elfogadásának másolatát. Az árukat akkor kell leszállítottnak és elfogadottnak tekinteni, amikor az árukat a Vevőnek átadják. Az Áruk átadása a Vevőnek az Áruknak a Helyre történő szállítását, az Áruknak a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik fél általi átvételét, valamint a Vételár kifizetéséről szóló jegyzőkönyv aláírását, továbbá az Áruknak a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik fél általi átadását és átvételét jelenti. 5.7 Ha az Áruk szállítását meg kell ismételni a Vevőnek a helyszínről való távolléte miatt és az Időkereten belül, vagy ha a Vevő az Időkeret lejártát követő 7 napon belül nem veszi át az Árut az adásvételi szerződés előzetes írásbeli felmondása nélkül, az Eladó jogosult kártérítést követelni az Áruk helyszínre történő sikertelen szállítási kísérletének tényleges költségeinek összegében. 5.8 A Vevő jogosult a szállítmányt, azaz az Árut, valamint annak csomagolását közvetlenül a szállítást követően az Eladó képviselőjének jelenlétében megvizsgálni. Amennyiben az Árukban hibát fedeznek fel és/vagy a szállítmány hiányos (kevesebb tétel vagy a megrendelt Áruk hiányzik), az Eladó képviselője köteles lehetővé tenni a Vevő számára, hogy az Árukban lévő hiba mértékéről és jellegéről jegyzőkönyvet készítsen, amelynek pontosságát az Eladó képviselője igazolja. Az így készített és az Eladónak átadott jegyzőkönyv alapján a Vevő utólag megtagadhatja a leszállított hibás áru átvételét, vagy megerősítheti a hibás áru leszállítását, és ezt követően a jelen ÁSZF 8. cikkével és a reklamációkkal összhangban az Eladótól vagy egy kijelölt személytől az áru hibáját követelheti. Abban az esetben, ha a Vevő megtagadja a leszállított hibás áru átvételét, az áru Eladónak történő visszaküldésével kapcsolatban ésszerűen felmerülő összes költséget az Eladó viseli. 5.9 Abban az esetben, ha az Eladó az árut nem szállítja le a jelen ÁSZF 5.2. pontjában meghatározott határidőn belül, a Vevő jogosult az adásvételi szerződéstől elállni, és az Eladó köteles a Vevőnek a vételár már kifizetett részét az adásvételi szerződéstől való elállás kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt bankszámlára történő átutalással visszatéríteni. 6. Vételár 6.2 A Vevő az Áruk személyes átvételekor készpénzben, az Áruk átvételének helyén történő átvételkor készpénzben, vagy az Áruk átvételét megelőző időpontban az Eladónak a Megrendelés elfogadásában vagy az Eladó honlapján megadott számlájára történő átutalással fizeti meg az Eladónak a Vételárat, beleértve az Áruk szállítási költségét is. 6.3 Ha a Vevő a vételárat átutalással fizeti ki az Eladónak, a fizetés időpontjának azt a napot kell tekinteni, amikor a teljes vételárat jóváírták az Eladó számláján. 6.4 A Vevő köteles az adásvételi szerződés szerinti határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor kifizetni az Eladónak a megállapodás szerinti áru vételárát. 6.5 Ha a Vevő nem fizeti ki az Eladónak a teljes vételárat az Áruknak a helyszínre történő leszállításáig, és a Felek nem állapodtak meg az Áruk vételárának részletekben történő megfizetéséről, az Eladó jogosult megtagadni az Áruk átadását a Vevőnek. 6.6 Az Áruk összeszerelésével és elszállításával kapcsolatos költségeket a Vételár nem tartalmazza, és az Eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a Vevőnek nyújtani.
7. A tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átruházása az árukra vonatkozóan 7.1 Az áru átvételekor a megállapodás szerinti helyen az áru tulajdonjoga a vevőre száll. A Vevő, aki nem felel meg a fogyasztónak a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990. sz. törvényének módosításáról szóló, módosított 250/2007. sz. törvény (a továbbiakban: "törvény") 2. szakaszának a) pontja szerinti meghatározásának, az áru tulajdonjogát csak az áru teljes vételárának teljes kifizetésével szerzi meg. 7.2 Az áru károsodásának kockázata abban az időpontban száll át a Vevőre, amikor a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik személy az Eladótól vagy az Eladónak az áru átadására jogosult megbízottjától átveszi az árut, vagy ha a Vevő ezt nem teszi meg időben, akkor abban az időpontban, amikor az Eladó lehetővé teszi a Vevő számára, hogy rendelkezzen az áruval, és a Vevő nem veszi át az árut. 8. Panaszkezelési eljárás (felelősség a hibákért, jótállás, panaszok) 8.2 A Vevő a hiba elhárítása helyett kérheti az áru kicserélését, vagy ha a hiba csak az áru egy részét érinti, a rész kicserélését, feltéve, hogy az Eladónak az áru árához vagy a hiba súlyosságához képest nem merülnek fel aránytalan költségek. 8.3 Az Eladó a hibás árut a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti hibátlan árura, ha ez nem okoz súlyos kellemetlenséget a Vevőnek. 8.4 Ha az áruban olyan hiba van, amely nem orvosolható, és amely megakadályozza az áru hibátlan dologként való megfelelő használatát, a Vevőnek joga van az áru kicseréltetésére vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha a hiba kijavítható, de a vevő nem tudja megfelelően használni az árut, mert a hiba a kijavítást követően ismét jelentkezik, vagy mert a hibák száma nagyobb. 8.5 Egyéb javíthatatlan hiba esetén a vevő jogosult az áru árából ésszerű árengedményre. 8.6 Az Eladó tájékoztatta a Vevőt a Polgári Törvénykönyv 622. szakasza szerinti jogairól (jelen ÁSZF 8.1-8.3. pontjai) és a Polgári Törvénykönyv 623. szakasza szerinti jogairól (jelen ÁSZF 8.4-8.5. pontjai) azáltal, hogy a jelen ÁSZF-et az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezte, és a Vevőnek a megrendelés elküldése előtti időpontban lehetősége volt elolvasni azokat. 8.7 Az Eladó az Áruk hibáiért a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai szerint felel, és a Vevő köteles az Eladóhoz vagy az általa kijelölt személyhez reklamációt benyújtani. A garanciális és garancián túli szervizelésre kijelölt személyekre és szervizpontokra vonatkozó információk a jótállási kártya hátoldalán találhatók, vagy az Eladó telefonos vagy e-mailes kérésre a Vevő rendelkezésére bocsátja azokat. 8.8 A panaszok kezelésére az Eladó alkalmazandó panaszkezelési eljárása, azaz a jelen ÁSZF 8. cikke és a panaszok alkalmazandó. A Vásárlót megfelelően megismertették a reklamációs eljárással, és tájékoztatták az áru reklamációjának feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció benyújtásának helyére vonatkozó információkat, valamint a jótállási javítások elvégzéséről a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 250/2007. sz. törvényének módosításáról szóló törvény 18. szakaszának (1) bekezdésében foglalt rendelkezésekkel összhangban. 372/1990 sz. törvény a szabálysértésekről szóló módosított törvény (a továbbiakban: törvény) értelmében az adásvételi szerződés megkötése előtti időpontban azáltal, hogy a jelen feltételeket az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezte, és a Vevőnek lehetősége volt azokat a megrendelés elküldése előtti időpontban elolvasni. 8.9 A Panaszkezelési Szabályzat a Vevő által az Eladótól az Eladó e-kereskedelmi weboldalán e-kereskedelem formájában megvásárolt Árukra vonatkozik. 8.10 A jótállási időszak alatt a Vevő jogosult az Eladótól követelni az Eladótól vásárolt áruk olyan hibáit, amelyekért a gyártó, a szállító vagy az Eladó felelős. 8.11. Ha az Áru hibás, a Vevőnek joga van az Eladó telephelyén az Áruknak az Eladó telephelyére történő eljuttatásával és a Vevőnek a jelen ÁSZF 8.1-8.5. pontjai szerinti jogának gyakorlására vonatkozó szándéknyilatkozatának (a továbbiakban: "Reklamációs nyilatkozat") az Eladó részére történő átadásával az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, pl. kitöltött reklamációs űrlap formájában történő reklamációra. Az Eladó javasolja az áru biztosítását, amikor az árut reklamációra küldi. Az Eladó nem fogad el utánvétes küldeményeket. A Vevő köteles a reklamációs értesítésben minden szükséges információt a valóságnak megfelelően megadni, különösen az áru hibájának pontos típusát és mértékét; a Vevőnek azt is meg kell jelölnie, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 633. §-ából eredő jogai közül melyeket érvényesíti. A Vevőnek jogában áll továbbá reklamációt benyújtani az áru gyártója által a garanciális javítások elvégzésére felhatalmazott személyhez (a továbbiakban: "kijelölt személy"). A kijelölt személyek listáját a jótállási jegy tartalmazza, vagy az Eladó a Vevő kérésére megküldi a Vevőnek. 8.12. Az Eladónak szállítható áruk tekintetében a panaszeljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike halmozottan teljesül: 8.13. Ha a reklamáció tárgya olyan áru, amely objektíven nem szállítható az Eladónak, vagy amely rögzített, a Vevő a jelen Reklamációs és Általános Szerződési Feltételek 8.12. pontjának a) és c) alpontja szerinti feltételek teljesítésén túlmenően köteles minden szükséges segítséget megadni ahhoz, hogy az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik fél elvégezze a reklamált áru vizsgálatát. Az Eladónak objektíven nem szállítható vagy rögzített árura vonatkozó panaszeljárás azon a napon kezdődik, amikor az első mondat szerinti áruvizsgálatot elvégezték. Ha azonban az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik fél a szükséges együttműködés biztosítása ellenére sem gondoskodik a vizsgálatról ésszerű időn belül, de legkésőbb a reklamációs értesítésnek az Eladóhoz való eljuttatását követő 10 napon belül, a reklamációs eljárás a reklamációs értesítésnek az Eladóhoz való eljuttatásának napján kezdődik. 8.14. Az Eladó vagy egy általa kijelölt személy az Eladó által választott megfelelő formában, például e-mailben vagy írásban visszaigazolást állít ki a Vevőnek a reklamációról, amelyben az Eladó köteles pontosan megjelölni a reklamált áru hibáit, és ismételten tájékoztatja a Fogyasztót a 8. pont szerinti jogairól. 1.-8.3. pontjai (a Polgári Törvénykönyv 622. szakasza), valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációs Feltételek 8.4.-8.5. pontjaiból eredő jogok (a Polgári Törvénykönyv 623. szakasza). Ha a követelés távközlés útján történik, az Eladó köteles a követelés visszaigazolását haladéktalanul átadni a Vevőnek; ha a visszaigazolás azonnali átadása nem lehetséges, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a követelés igazolásával együtt kell átadni; a követelés visszaigazolását nem kell átadni, ha a Vevőnek lehetősége van a követelés más módon történő bizonyítására. 8.15. A Vevő jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. szakasza szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, és köteles döntéséről az Eladónak haladéktalanul tájékoztatást adni. A Vevő döntése alapján, hogy a Ptk. 622. § és 623. § szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, az Eladó vagy a kijelölt személy köteles haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a panaszeljárás megkezdésétől számított 3 napon belül, indokolt esetben, különösen, ha az áru állapotának komplex műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a panaszeljárás megkezdésétől számított 30 napon belül meghatározni a panaszkezelés módját a Ptk. 2. § m) pontja alapján. A panasz kezelésének meghatározása után az eladó vagy egy kijelölt személy a panaszt azonnal kezeli; indokolt esetben a panasz később is kezelhető. A panasz elbírálása azonban nem tarthat tovább a panasz benyújtásától számított 30 napnál. A panasz elbírálására nyitva álló határidő lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy az árut új árura cserélni. 8.16. Ha a Vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül árura vonatkozó igényt jelentett be, az Eladó csak úgy rendezheti az igényt, hogy azt szakértői vélemény, vagy egy felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy által kiadott vélemény, vagy egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: "az áru szakértői értékelése") alapján elutasítja. A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az Eladó nem követelheti a Vevőtől az Áruk szakértői értékelésének költségeinek vagy az Áruk szakértői értékelésével kapcsolatos bármely más költségnek a megfizetését. 8.17. Ha a Vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónap elteltével reklamációt jelentett be a Termékkel kapcsolatban, és az Eladó a reklamációt elutasította, a reklamációt rendező személynek a reklamáció rendezését tartalmazó dokumentumban meg kell jelölnie, hogy a Vevő kinek küldheti el az Árut szakmai értékelés céljából. 8.18. A jótállás nem vonatkozik azokra a hibákra, amelyeket az Eladó a szerződéskötéskor a Vevő tudomására hozott, vagy amelyekről a Vevőnek - figyelembe véve az adásvételi szerződés megkötésének körülményeit - tudnia kellett volna. 8.19. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut más, hibátlan, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező áruval cserélje ki, ha ez nem okoz komoly nehézséget a Vevőnek. 8.20. Az Eladó nem felel az áru hibáiért: a) ha a Vevő az áru jótállási idejének lejártáig nem gyakorolta az Eladónak az áru hibáiért való felelősségére vonatkozó jogát, 8.21. Az Eladó köteles a reklamációt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok valamelyikén lezárni: 8.22. Az Eladó köteles a Vevőnek a reklamáció megállapításának módjáról és a reklamáció kezeléséről legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül személyesen, postai vagy futárszolgálat, illetve kézbesítő útján írásbeli dokumentumot kiadni. 8.23. A jótállási idő az áru leszállításától számított 24 hónap, kivéve, ha egyedi esetekben ettől eltérő jótállási időt írnak elő. A szállított sporttáplálékoknak, ajándékkosárban lévő élelmiszereknek és állateledeleknek a lejárati idő előtt legalább 2 hónapnál hosszabb a szavatossági ideje, ennél rövidebb lejárati idő esetén az Eladó telefonon vagy e-mailben felveszi a kapcsolatot a Vevővel, és a küldeményt csak a Vevő hozzájárulásával küldi el. 8.24. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a Vevő az Árut az Áru garanciális javítása miatt nem tudta használni. 8.25 Abban az esetben, ha az árut új árura cserélik, a Vevő kap egy dokumentumot, amely igazolja, hogy az árut kicserélték, és minden további igényt az adásvételi szerződés és ez a reklamációs dokumentum alapján kell érvényesíteni. Az áru új áruval történő kicserélése esetén a jótállási idő az új áru átvételétől kezdődik újra, de csak az új árura vonatkozóan. 8.26 Javítható hiba esetén a reklamációt a Vevőnek a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 8.15. pontja szerinti döntésétől függően a következőképpen kell kezelni: 8.27. Ha javítható hibáról van szó, és a Vevő nem határozza meg haladéktalanul a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 8.15. pontja szerint a reklamáció rendezésének módját, az Eladó a reklamációt a hiba kijavításával rendezi. 8.28. Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, vagy egy ismétlődően ismétlődő eltávolítható hibáról, vagy nagyobb számú különböző eltávolítható hibáról, amely megakadályozza az áru hibátlan, megfelelő használatát, az Eladó a Vevőnek a jelen Reklamációs és Kereskedelmi Feltételek 8.15. pontja szerinti döntésétől függően a következő módon kezeli a reklamációt: 8.29. A reklamáció kezelése csak a reklamációs értesítésben és az Áruk reklamációjának a jelen Reklamációs és Általános Szerződési Feltételek 8.14. pontja szerinti visszaigazolásában meghatározott hibákra vonatkozik. 8.30. A kárigény szempontjából egy ismétlődően javítható hiba több mint kétszeri előfordulása ismétlődően javítható hibának minősül. 8.31 A kárigény szempontjából háromnál több különböző javítható hiba egyidejű előfordulása nagyobb számú különböző javítható hibának minősül. 8.32. A Vevőnek az Áruk hibájával kapcsolatos igényérvényesítési joga kimerül, amint gyakorolta jogát és felszólította az Eladót az Áruk hibájának kijavítására a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 8.1. pontja szerint, és a reklamáció eredményétől függetlenül, az ugyanazon egyedi hiba (nem azonos jellegű hiba) miatti igény ismételt érvényesítését el kell utasítani. 8.33. A jelen Panaszok és Általános Szerződési Feltételek 8. cikkének rendelkezései kifejezetten nem vonatkoznak azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a törvény 2. szakaszának a) pontjában szereplő fogyasztó fogalmának.
9. Személyes adatok és védelmük 9.1 A Felek megállapodnak abban, hogy a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése érdekében a Vevő, amennyiben természetes személy, köteles az Eladónak a megrendelésben közölni a vezeték- és keresztnevét, állandó lakcímét, beleértve az irányítószámot, telefonszámát és e-mail címét. 9.2. A Felek megállapodnak abban, hogy a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése érdekében, amennyiben a Vevő jogi személy, a Vevő a megrendelésben közli az Eladóval a cégnevét, székhelyének címét, beleértve az irányítószámot, az ÁFA számot (ha van), telefonszámát és e-mail címét. 9.3 A Vevő, aki regisztrált az online áruházban, bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatait, valamint törölheti a regisztrációját, ha bejelentkezik az e-kereskedelmi weboldalon a https://www.market24.sk/sprava-uctu/ fiókkezelési részben. 9.4 Az Eladó ezúton értesíti a Vevőt, hogy a 6. cikk (1) bekezdése értelmében (b) az (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (EU) 2016/679, a 27. A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv (általános adatvédelmi rendelet) hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. áprilisi rendelet (a továbbiakban: "Rendelet") értelmében az Eladó, mint az információs rendszer üzemeltetője, az adásvételi szerződés megkötése során a Vevő személyes adatait a Vevő mint érintett hozzájárulása nélkül kezeli, mivel a Vevő személyes adatainak feldolgozását az Eladó a Vevővel való szerződéskötést megelőző kapcsolat keretében végzi, és a Vevő személyes adatainak feldolgozása szükséges az adásvételi szerződés teljesítéséhez, amelyben a Vevő az egyik szerződő félként szerepel. 9.5 A rendelet 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja értelmében az Eladó a megrendelt áruk vagy szolgáltatások Vevő részére történő leszállítását követően jogos érdek alapján a Vevő személyes adatait közvetlen üzletszerzés céljából is kezelheti, és a Vevő e-mail címére a felkínált árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos új termékekről, kedvezményekről és promóciókról szóló információkat küldhet. 9.6 Az Eladó vállalja, hogy a Vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően kezeli és kezeli. 9.7 Az Eladó kijelenti, hogy a rendelet 5. cikke (1) bekezdésének a) és b) pontjaival összhangban a Vevő személyes adatait kizárólag a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott célból gyűjti. 9.8 Az Eladó kijelenti, hogy a Vevő személyes adatait mindig elkülönítetten, megfelelő jogalapon gyűjti a jelen ÁSZF-ben és a Reklamációban meghatározott céloktól eltérő célokra, és biztosítja, hogy az ilyen személyes adatokat csak a gyűjtés céljának megfelelő módon dolgozza fel és használja fel, és nem vonja össze más célból vagy az adásvételi szerződés teljesítése céljából gyűjtött személyes adatokkal. 9.9 A megrendelés leadása előtt a Vevőnek a megrendelés leadása előtti négyzet bejelölésével meg kell erősítenie, hogy az Eladó elegendő, érthető és félreérthetetlen módon értesítette a Vevőt arról, hogy: (a) a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. cikkében meghatározott azonosító adatai, amelyek az Eladó személyazonosságát igazolják, (b) az Eladó vagy az Eladó felelős személyének elérhetőségét, c) a személyes adatok feldolgozásának célja, amely az Eladó és a Vevő közötti adásvételi szerződés megkötése, valamint a személyes adatok feldolgozásának jogalapja, d) hogy a Vevő köteles a kért személyes adatokat az adásvételi szerződés megkötése, valamint a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése céljából megadni, e) ha az adatkezelés a rendelet 6. cikke (1) bekezdésének f) pontján alapul, hogy az Eladó által követett jogos érdek a közvetlen üzletszerzés, f) annak a harmadik félnek az azonosító adatai, amely a megrendelt árut a vevőnek leszállítja, vagy a személyes adatok egyéb címzettjeinek vagy címzettek kategóriáinak azonosító adatai, ha vannak ilyenek, g) a személyes adatok megőrzésének időtartama vagy annak meghatározására szolgáló kritériumok, 9.10. Az Eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jó modornak megfelelően kezeli, és úgy jár el, hogy az nem sérti vagy kerüli meg a rendeletet vagy más általánosan alkalmazandó jogszabályokat. 9.11. A Rendeletnek megfelelően az Eladó a következő információkat adja meg a Vevőnek, akinek az adatait kezeli: (a) az Eladó és adott esetben az Eladó képviselőjének személyazonosságát és elérhetőségét, (b) a felelős személy elérhetőségét, ha van ilyen, (c) a személyes adatok feldolgozásának céljai és a feldolgozás jogalapja, (d) amennyiben az adatkezelés a 6. cikk (1) bekezdésének f) pontján alapul, az eladó vagy a harmadik fél által követett jogos érdekek, (e) a személyes adatok címzettjei vagy címzettek kategóriái, ha vannak ilyenek, (f) adott esetben információ arról, hogy az eladó a személyes adatokat harmadik országba vagy nemzetközi szervezetnek kívánja továbbítani, (g) a személyes adatok megőrzésének időtartama vagy annak meghatározására szolgáló kritériumok, (h) tájékoztatás a személyes adataihoz való hozzáféréshez való jogának meglétéről az eladótól, valamint a helyesbítéshez, törléshez vagy az adatkezelés korlátozásához, illetve az adatkezelés elleni tiltakozáshoz való jogról, valamint az adathordozhatósághoz való jogról, (i) a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog, (j) tájékoztatás arról, hogy a személyes adatok megadása jogi vagy szerződéses követelmény-e, vagy a szerződés megkötéséhez szükséges követelmény, hogy a vásárló köteles-e személyes adatokat megadni, valamint arról, hogy milyen lehetséges következményei lehetnek annak, ha nem adja meg ezeket az adatokat, (k) az automatizált döntéshozatal, ideértve a profilalkotást is; A Vevő jogosult arra, hogy az Eladótól megkapja a feldolgozott személyes adatok másolatát, és ezen túlmenően jogosult arra, hogy a fent említett összes információt megkapja. A Vevő által kért további másolatokért az Eladó a másolat elkészítésének adminisztratív költségeivel megegyező díjat számíthat fel. 9.12 Ha a Vevő írásban vagy elektronikus úton gyakorolja a 9.11. pont szerinti jogát, és a kérés tartalma jelzi, hogy a 9.11. pont szerinti jogát gyakorolja, a kérést úgy kell tekinteni, hogy az e rendelet alapján történt. 9.13. A Vevőnek joga van tiltakozni személyes adatainak az Eladó általi olyan feldolgozása ellen, amelyről úgy véli, hogy közvetlen üzletszerzés céljából történik vagy fog történni, beleértve a profilalkotást is, amennyiben az ilyen közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha a Vevő tiltakozik az ilyen feldolgozás ellen, az Eladó a tiltakozás Eladóhoz történő beérkezésének napjától kezdve megszünteti a Személyes adatok közvetlen üzletszerzési célú feldolgozását, és az érintett Vevő Személyes adatai ilyen célból nem dolgozhatók fel, és nem is dolgozhatók fel. 9.14. Ha a Vevő azt gyanítja, hogy személyes adatainak feldolgozása jogellenesen történik, panaszt tehet a Szlovák Köztársaság Személyes Adatvédelmi Hivatalánál. Ha a vevő nem teljesen cselekvőképes, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja. 9.15. Az Eladó megteszi a megfelelő intézkedéseket annak érdekében, hogy a 9.11. pontban említett valamennyi információt tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és egyszerűen megfogalmazva a Vevő rendelkezésére bocsássa. Az Eladó az információkat elektronikus úton, vagy a rendeletnek megfelelően a Vevővel egyeztetett más módon adja meg. 9.16 Az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Vevőt a Vevő kérelme alapján tett intézkedésekről. 9.17. Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy a megkötött szerződés teljesítése során a Vevő személyes adatainak feldolgozása azzal jár, hogy a Vevő személyes adatai a következő harmadik felek vagy címzettek csoportjai számára kerülnek nyilvánosságra és hozzáférhetővé tételre: Slovak Parcel Services, s.r.o., székhelye: Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, azonosító száma: 31 329 217, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság 1. kerületi bíróság Sro részlegének 3215/B. számú cégjegyzékében. Packeta Slovakia s. r. o., székhelye: Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava, azonosító száma: 48136999, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság I. kerületi Bíróság Sro. részlegének kereskedelmi nyilvántartásába, 105158/B bejegyzésszámmal. GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., székhelye: Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, azonosító száma: 36624942, bejegyezve a Besztercebányai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, Sec. Sro, vl.č.9084/S 10. Az adásvételi szerződéstől való elállás 10.2 A Vevő jogosult az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül elállni a 7. és azt követő §-ok szerint. 102/2014 Coll. a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény (a továbbiakban: a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény) alapján az áru átvételétől, illetve a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés vagy a nem tárgyi adathordozón átadott elektronikus tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon belül, ha az Eladó a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. szakasza szerinti tájékoztatási kötelezettségének időben és megfelelően eleget tett. 10.3 Ezen időszakon belül a Vevőnek joga van az árut az átvételt követően kicsomagolni és kipróbálni a hagyományos "téglaüzletben" történő vásárláshoz hasonló módon, az áru jellegének, tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges mértékben. 10.4 Az elállási határidő azon a napon kezdődik, amikor a vevő vagy a vevő által megjelölt harmadik személy - a fuvarozó kivételével - átveszi a megrendelt áru minden részét, vagy ha 10.5 A vevő az elállási határidő lejárta előtt is elállhat az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgya az áru megvásárlása. 10.6 A szerződéstől való elállást a vevőnek írásban kell megtennie oly módon, hogy az elállás megtörténtét ne lehessen kétségbe vonni, vagy más tartós adathordozón történő feljegyzés formájában, vagy a jelen eladási és reklamációs feltételek 1. mellékleteként csatolt formanyomtatványon. Az elállási határidő betartottnak minősül, ha az elállási nyilatkozatot legkésőbb a távértékesítésről szóló fogyasztóvédelmi törvény 7. szakaszának (1) bekezdése szerinti határidő utolsó napján elküldik az Eladónak. 10.7 A jelen általános szerződési feltételek előző pontja szerinti elállásnak tartalmaznia kell a jelen általános szerződési feltételek 1. mellékletét képező elállási nyilatkozatban előírt adatokat, különösen a Vevő azonosítóját, a megrendelés számát és dátumát, az áru pontos specifikációját, az Eladó által már átvett teljesítés visszaküldésének módját, különösen a Vevő számlaszámát és/vagy postai címét. 10.8 Ha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az adásvételi szerződéshez kapcsolódó minden olyan kiegészítő szerződés, amelytől a Vevő elállt, szintén eleve érvényét veszti. A kiegészítő szerződés felmondásával kapcsolatban a Vevőtől nem követelhetők költségek vagy egyéb kifizetések, kivéve a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 9. § (3) bekezdésében, 10. § (3) és (5) bekezdésében említett költségeket és kifizetéseket, valamint a szolgáltatás ellenértékét, ha a szerződés tárgya szolgáltatás nyújtása és a szolgáltatás teljes körűen teljesült. 10.9 A Vevő köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni az Üzemeltető székhelyének címére, vagy átadni az Eladónak vagy az Eladó által az áru átvételére felhatalmazott személynek. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó felajánlotta, hogy az árut személyesen vagy az eladó által meghatalmazott személy útján veszi át. A jelen eladási és reklamációs feltételek jelen szakaszának első mondata szerinti határidőt akkor kell betartottnak tekinteni, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján adták át szállításra. 10.10 A Vevő köteles az Árut az Eladónak hiánytalanul, az összes dokumentációval együtt, sértetlenül, lehetőleg eredeti csomagolásban és használatlanul átadni. 10.11. Ajánlott az árukat biztosítani. Az Eladó nem fogad el utánvétes küldeményeket. Az Eladó köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevőtől az adásvételi szerződés alapján kapott valamennyi kifizetést visszautalni a Vevőnek. 10.11. Ajánlott az árukat biztosítani. Az Eladó az utánvétet nem fogadja el. Az Eladó köteles a Vevőnek indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszafizetni a Vevőtől az adásvételi szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott valamennyi kifizetést, beleértve a szállítási, szállítási és postaköltségeket, valamint az egyéb költségeket és díjakat. Az Eladó nem köteles a Vevőnek a jelen Általános Szerződési Feltételek jelen pontja szerinti kifizetéseket visszatéríteni az Áruk Vevőnek történő leszállítása előtt, kivéve, ha az Eladó az Áruk személyes átvételét javasolja, vagy az Eladó által felhatalmazott személyen keresztül. 10.12 A Vevő viseli az Áruknak az Eladóhoz vagy az Eladó által az Áruk átvételére felhatalmazott személyhez történő visszaküldésének költségeit. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az Eladó vállalta, hogy maga viseli azokat, vagy ha nem teljesítette a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. szakasza (1) bekezdésének i) pontja szerinti kötelezettségét. 10.13. A vevő csak az áru értékének olyan mértékű csökkenéséért felel, amely az áru olyan kezeléséből ered, amely meghaladja az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelést. A fogyasztó nem felel az áru értékcsökkenéséért, ha az eladó nem teljesítette a fogyasztónak a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. cikke (1) bekezdésének h) pontja szerinti, a szerződéstől való elállási jogáról szóló tájékoztatási kötelezettségét. 10.14. Az Eladó köteles az Áruk vételárát a Vevőnek ugyanolyan módon visszatéríteni, mint amilyet a Vevő a fizetéskor használt, kivéve, ha az Eladó a Vevővel más visszatérítési módról állapodik meg, anélkül, hogy a Vevőnek e tekintetben további díjakat kellene fizetnie. 10.15. Abban az esetben, ha a Vevő eláll a szerződéstől, és az Eladónak használt, sérült vagy hiányos árut szállít, a Vevő vállalja, hogy megtéríti az Eladónak a kárt: 10.16. A távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 7. § (6) bekezdése értelmében a Vevő nem állhat el attól a szerződéstől, amelynek tárgya: - a nem védőcsomagolásban szállított könyvek értékesítése. 10.17. A jelen értékesítési és panaszkezelési feltételek 10. cikkének rendelkezései kifejezetten nem vonatkoznak azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a törvény 2. szakaszának a) pontja szerinti fogyasztó fogalmának. 11. Záró rendelkezések 11.2. A felek megállapodnak abban, hogy a közöttük folyó kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik. 11.3 A jelen szerződési feltételek által nem szabályozott jogviszonyokra a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, a törvény, a 22/2004. sz. 128/2002 sz. a belső piac fogyasztóvédelmi kérdésekben történő állami ellenőrzéséről, valamint egyes jogi aktusok módosításáról és kiegészítéséről, a 284/2002 sz. törvénnyel módosított 284/2002 sz. törvényjavaslattal. módosított és a 102/2014. sz. törvényt (Coll. a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről. 11.4 A jelen eladási és reklamációs feltételek a vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba. 11.5 A megrendelés elküldése előtt a Vevőtől kérik, hogy a jelölőnégyzet bejelölésével erősítse meg, hogy elolvasta a jelen általános szerződési feltételeket, azokat elolvasta, megértette azok tartalmát, és teljes mértékben elfogadja azokat. 11.6 Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a jelen általános vásárlási feltételeket megváltoztassa. Az Általános Vásárlási Feltételek módosításának írásbeli bejelentési kötelezettsége a www.Market24.sk weboldalon történő elhelyezéssel teljesül. 11.7 Ezek az Általános Vásárlási Feltételek 2023.6.28-tól érvényesek. NYOMTATVÁNY A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ VISSZALÉPÉSRE
|