NAGY TAVASZI KIÁRUSÍTÁS - Több ezer termék remek árakon

Bővebb információ itt >>   Az akció még tart:  

Kategóriák
 
 
 
 
 

A market-24.hu webáruház Általános Szerződési Feltételek

A Market-24.hu a következő általános szerződési feltételeket tartalmazzák

1. Általános rendelkezések
Ezek a kereskedelmi és reklamációs feltételek szabályozzák a felek jogait és kötelezettségeit, amelyek az eladó, azaz a Market 24, s.r.o., székhelye: Stará Vajnorská 37.
831 04 Pozsony, azonosítószám: 45865108, bejegyezve A Pozsonyi Városi Bíróság Cégjegyzékébe bejegyzett társaság III; Szakasz: Kft.; Szám beszúrása:  67864/B (a továbbiakban: "Eladó") ) és a Vevő között, amelynek tárgya az Eladó e-kereskedelmi weboldalán történő áruvásárlás és -értékesítés.

Az eladó elérhetőségei:
Market 24, s.r.o., székhelye: Stará Vajnorská 37, 831 04 Bratislava, azonosító száma: 45865108,bejegyezve A Pozsonyi Városi Bíróság Cégjegyzékébe bejegyzett társaság III; Szakasz: Kft.; Szám beszúrása:  67864/B 
DIC: 2023113389
ADÓSZÁM: SK2023113389
Cégnév: Stará Vajnorská 37, 831 04 Bratislava, Telefon: +421 903 80 81 89, E-mail: objednavky@market24.sk.

Felügyeleti hatóság:
Szlovák Kereskedelmi Ellenőrzési Hatóság (SOI)
A Pozsonyi Régió SOI felügyelősége
Bajkalská 21/A, P. O. BOX No. 5, 820 07 Pozsony
Műszaki Termékfelügyeleti és Fogyasztóvédelmi Főosztály és Jogi Főosztály
tel. szám: 02/ 58272 172, 02/58272 104 faxszám: 02/ 58272 170
http://www.soi.sk

1.1 A jelen Adásvételi és Reklamációs Feltételek az adásvételi szerződés megkötésének napján hatályos formában az adásvételi szerződés elválaszthatatlan részét képezik. Abban az esetben, ha az Eladó és a Vevő írásbeli adásvételi szerződést köt, amelyben a jelen feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, az adásvételi szerződés rendelkezései a jelen feltételekkel szemben irányadóak. Az ilyen elfogadott feltételek nem lehetnek ellentétesek más jogszabályi rendelkezésekkel (a visszaküldési határidő, a jótállási idő lerövidítése stb.).

1.2 A jelen Általános Szerződési Feltételek és Követelések alkalmazásában kiegészítő szerződésnek minősül az a szerződés, amelynek keretében a Vevő az adásvételi szerződés tárgyához kapcsolódó árut szerez be vagy szolgáltatást vesz igénybe, ha az árut az Eladó vagy harmadik személy az Eladó vagy harmadik személy megállapodása alapján szállítja vagy a szolgáltatást nyújtja.

1.3 Az Áruknak az Eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon feltüntetett vételára tartalmazza a Magyar Köztársaság hatályos jogszabályai szerinti 27%-os hozzáadottérték-adót, és nem tartalmazza az Áruk szállításának vagy egyéb opcionális szolgáltatásoknak az árát. Minden akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha az egyes termékeknél másképp nem szerepel.

1.4 Az Eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor kiigazítsa az Áruknak az Eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon feltüntetett árát. Az Áruk árának módosítása nem vonatkozik az árváltozás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, annak ellenére, hogy az Áruk szállítása még nem történt meg.

1.5 Amennyiben az Eladó nem teljesíti a Szlovák Köztársaság vagy az Európai Közösségek vonatkozó jogszabályaiban vagy a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott kötelezettségeit, a Vevő az illetékes bíróságon keresztül érvényesítheti jogát az Eladóval szemben.

2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
2.1.  A Vevő az Eladó honlapján található, kitöltött és elküldött űrlap formájában megküldi az Eladónak az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatát, amellyel a Vevő az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot küldött, amelynek tárgya a Vevő által meghatározott Áruk tulajdonjogának átruházása a Vételár ellenében és a jelen Megrendelésben meghatározott feltételekkel (a továbbiakban: "Megrendelés").

2.2 A Megrendelés elküldését követően a Vevő az Eladó elektronikus rendszerében automatikusan végrehajtott értesítést kap a Megrendelés átvételéről (a továbbiakban: "Megrendelés átvételi visszaigazolás") az e-mail címére. A Vevő megrendelésével kapcsolatos minden további információ szükség esetén a Vevő e-mail címére küldhető.

2.3 A szállítási visszaigazolás tájékoztatást tartalmaz arról, hogy az Eladó megkapta a megrendelést, de nem minősül az adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat elfogadásának.

2.4 Az Eladó ezután a Vevő e-mail címére küld egy e-mailt, amelyben tájékoztatja a Vevőt arról, hogy a Vevő megrendelését elfogadta-e ("Megrendelés elfogadása").

2.5 Az adásvételi szerződés akkor jön létre, amikor a Megrendelés elfogadása elektronikus vagy írásos formában a Vevő részére átadásra kerül.

2.6 Az Eladó a megrendelés elküldése előtt világos, egyértelmű, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta a Vevőt a követelésekre, a fizetésre, a kereskedelmi, szállítási és egyéb feltételekre vonatkozó szerződéskötés előtti információkról az alábbiak szerint:
(a) az áru főbb jellemzőit vagy a szolgáltatás jellegét, az alkalmazott kommunikációs eszköznek és az árunak vagy szolgáltatásnak megfelelő mértékben, az Eladó e-kereskedelmi weboldalának vonatkozó katalógusoldalán,
(b) az Eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán, valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációk 1. cikkében, az Eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán található, az Eladó cégnevéről és székhelyéről tájékoztat,
c) az Eladó telefonszáma és a Vevőnek az Eladóval való kapcsolattartása szempontjából lényeges egyéb adatai, különösen az Eladó e-mail címe és faxszáma, amennyiben az Eladó ezeket az Eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán és a jelen ÁSZF 1. cikkében, valamint az Eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán található Reklamációs és értékesítési feltételek 1. cikkében megadta,
d) az Eladó azon címe, amelyen a Vevő az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, a jelen ÁSZF 1. cikkében és a panaszok és reklamációkról szóló tájékoztatásban foglaltak szerint áruval vagy szolgáltatással kapcsolatos reklamációt, panaszt vagy bármely más panaszt nyújthat be,
e) az áru vagy szolgáltatás teljes árát, beleértve a hozzáadottérték-adót és minden egyéb adót, vagy ha az áru vagy szolgáltatás jellege miatt az árat ésszerűen nem lehet előre meghatározni, annak kiszámítási módját, valamint a szállítási, szállítási, postaköltségeket és egyéb költségeket és díjakat, vagy ha ezek a költségek és díjak nem határozhatók meg előre, azt a tényt, hogy a Vevő köteles lesz azokat megfizetni, az Eladó webáruházának vonatkozó katalógusoldalán tájékoztatva,
f) a fizetési feltételek, a szállítási feltételek, az a határidő, amelyen belül az Eladó vállalja az áru leszállítását vagy a szolgáltatás nyújtását, a Vevő reklamációinak, panaszainak és kifogásainak kérelmezésére és kezelésére vonatkozó eljárásokról szóló információk, amelyekről a jelen általános szerződési feltételek vonatkozó cikkeiben tájékozódhat, és amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
g) a Vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállási jogára vonatkozó információk, a jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációk 10. cikkében szereplő, az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található információk, a határidők és a szerződéstől való elállási jog gyakorlásának feltételei és eljárása,
(h) az Eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán található, a 10. cikkben és a jelen általános szerződési feltételek mellékletében található elállási formanyomtatvány biztosítása; az Eladó magát az elállási formanyomtatványt is biztosította a jelen általános szerződési feltételek mellékletében, amely az Eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán található.
i) a tájékoztatás arról, hogy amennyiben a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, a Vevő viseli az áru Eladónak történő visszaküldésével kapcsolatos költségeket a 102/2014. sz. törvény 10. § (3) bekezdése alapján. a távollevők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás során a fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló törvény (a továbbiakban: a távollevők között történő értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelmi törvény), valamint ha eláll az adásvételi szerződéstől, akkor az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, a jelen általános szerződési feltételek 10. cikkében tájékoztatott, a természetüknél fogva postai úton nem visszaküldhető áruk visszaküldésének költségeiről is,
j) a Vevőnek a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 10. cikkének (5) bekezdése alapján a ténylegesen nyújtott teljesítés ellenértékének az Eladó részére történő megfizetésére vonatkozó kötelezettsége, ha a Vevő a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 4. cikkének (6) bekezdése szerinti, a jelen értékesítési és reklamációs feltételek 10. cikkében tájékoztatott, az Eladó webáruházának vonatkozó aloldalán található kifejezett hozzájárulását követően eláll a szolgáltatási szerződéstől,
k) azok a körülmények, amelyek esetén a Vevő elveszíti a Szerződéstől való elállási jogát, amelyekről a jelen Általános Szerződési Feltételek 10. cikkében tájékoztatjuk, és amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
l) az Eladónak a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. szakasza szerinti, az áru vagy szolgáltatás hibájáért való felelősségére vonatkozó utasítás a jelen ÁSZF 8. cikkében és a reklamációkban található, amely az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található,
m) a gyártó vagy az eladó által a Polgári Törvénykönyv 502. cikkében előírtaknál szigorúbb elvek szerint nyújtott garancia meglétéről és részleteiről, ha a gyártó vagy az eladó nyújtja azt, valamint a gyártó vagy az eladó honlapjának megfelelő oldalán tájékoztatott, a vevőnek az áru eladását vagy a szolgáltatás nyújtását követően nyújtott segítség és szolgáltatások meglétéről és feltételeiről, ha ilyen segítséget nyújtanak, ha ilyen segítséget nyújtanak

m) a gyártó vagy az Eladó által a Polgári Törvénykönyv 502. §-ában foglaltaknál szigorúbb elvek szerint nyújtott jótállás meglétéről és részleteiről, amennyiben azt a gyártó vagy az Eladó nyújtja, valamint a Vevőnek az áru eladását vagy a szolgáltatás nyújtását követően nyújtott segítség és szolgáltatás meglétéről és feltételeiről, amennyiben ilyen segítség nyújtására sor kerül, az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen ÁSZF 9. cikkében foglaltakról és reklamációkról, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók,
(n) a vonatkozó magatartási kódexek meglétéről, amelyek betartását az Eladó vállalta, valamint arról, hogy a Vevő hogyan ismerheti meg azokat, illetve hogyan szerezheti be azok szövegét, amelyről az Eladó webáruházának vonatkozó katalógusoldalán tájékoztat,
o) a szerződés időtartama, ha határozott időre kötött szerződésről van szó; ha határozatlan időre kötött szerződésről vagy automatikusan megújuló szerződésről van szó, a szerződés megszűnésének feltételeiről az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint az alábbi értékesítési és reklamációs feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán kerültek elhelyezésre,
p) a Vevőnek az adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeinek minimális időtartamáról, amennyiben az adásvételi szerződés ilyen kötelezettséget ró a Vevőre, az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen Általános Szerződési Feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók, tájékoztatást adtak,
q) a Vevőnek az Eladó kérésére előlegfizetési vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtására vonatkozó kötelezettsége és az annak nyújtására vonatkozó feltételek, amennyiben az adásvételi szerződés ilyen kötelezettséget ró a Vevőre, az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán, valamint a jelen ÁSZF-ben és a Reklamációs és Vásárlási feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók, tájékoztatást kapott,
(r) az Eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő katalógusoldalán, valamint a jelen értékesítési és reklamációs feltételekben, az Eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán található, az Elektronikus tartalom biztosítására vonatkozó funkciókat, beleértve az alkalmazandó technikai védelmi intézkedéseket, ha van ilyen,
(s) az Elektronikus tartalom kompatibilitása az Eladó által ismert vagy ésszerűen elvárhatóan ismert hardverrel és szoftverrel, adott esetben az Eladó e-kereskedelmi weboldalának vonatkozó katalógusoldalán és a jelen általános szerződési feltételekben, amelyek az Eladó e-kereskedelmi weboldalának vonatkozó aloldalán találhatók,
t) a jogvita bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési rendszer útján történő rendezésének lehetőségét és feltételeit, amennyiben az Eladó vállalta egy ilyen rendszer használatát, az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen általános szerződési feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán kerülnek elhelyezésre,
(u) az adásvételi szerződés megkötéséhez szükséges cselekményekről, azáltal, hogy a szükséges cselekményeket a jelen általános szerződési feltételekben leírja, amelyek az Eladó e-kereskedelmi weboldalának megfelelő aloldalán találhatók,
v) hogy az adásvételi szerződés elektronikus formában kerül tárolásra az Eladónál, és a Vevő számára elérhető, miután a Vevő írásban kérte azt az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen Általános Szerződési Feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók, a Vevő tájékoztatása útján,
w) az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán és a jelen általános szerződési feltételekben, amelyek az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán találhatók, tájékoztatják arról, hogy a szerződés megkötéséhez ajánlott nyelv a szlovák.

2.7 Ha az Eladó nem teljesítette a jelen ÁSZF 2.6(e) pontja szerinti többletdíjak vagy egyéb költségek, illetve a jelen ÁSZF 2.6(i) pontja szerinti visszaküldési költségek megfizetésére vonatkozó tájékoztatási kötelezettségét, a Vevő nem köteles az ilyen többletköltségeket vagy díjakat megfizetni.

3. Az eladó jogai és kötelezettségei
3.1 Az Eladó köteles:
(a) az árukat a Vevőnek a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és határidőn belül leszállítja az elfogadással megerősített megrendelés alapján, és azokat a megőrzésükhöz és védelmükhöz szükséges módon csomagolja vagy felszereli a szállításhoz,
b) biztosítja, hogy a szállított áruk megfeleljenek az alkalmazandó szlovák jogszabályoknak,
c) az adásvételi szerződés megkötését követően haladéktalanul, de legkésőbb az áru leszállításával együtt, tartós adathordozón, például e-mailben visszaigazolást küld a vevőnek az adásvételi szerződés megkötéséről. A visszaigazolásnak tartalmaznia kell a 2.6. pontban említett összes információt, beleértve az elállási nyilatkozatot is.
d) legkésőbb az áruval együtt írásban vagy elektronikus formában átadja a Vevőnek az áru átvételéhez és használatához szükséges valamennyi dokumentumot, valamint a vonatkozó szlovák jogszabályokban előírt egyéb dokumentumokat (szlovák nyelvű kézikönyvek, jótállási jegy, szállítólevél, adóigazolás).

3.2 Az Eladó jogosult arra, hogy a Vevő a leszállított áruk vételárát megfelelően és időben kifizesse.

3.3 Ha az Eladó az áruk készlethiánya vagy elérhetetlensége miatt nem tudja az árut a Vevőnek az adásvételi szerződésben megállapított vagy a jelen ÁSZF-ben meghatározott határidőn belül vagy a megállapított vételáron leszállítani, az Eladó köteles a Vevőnek alternatív teljesítést felajánlani vagy lehetőséget biztosítani a Vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállásra (a megrendelés törlésére). A vevő e-mailben elállhat az adásvételi szerződéstől, vagy törölheti a megrendelést. Ha a Vevő a vételárat vagy annak egy részét már kifizette, az Eladó a vételi szerződéstől való elállásról vagy a megrendelés törléséről szóló e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt számlára visszatéríti a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Ha a Vevő ésszerű határidőn belül nem fogadja el az Eladó által felajánlott alternatív teljesítést, vagy nem áll el az adásvételi szerződéstől, az Eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől, és ha a Vevő már megfizette a vételárat vagy annak egy részét, az Eladó köteles a már megfizetett vételárat vagy annak egy részét az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítés Vevőnek történő kézbesítésétől számított 14 napon belül visszatéríteni.

4. A vevő jogai és kötelezettségei
4.1 A Vevőt az Eladó tájékoztatta arról, hogy a megrendelés magában foglalja az ár megfizetésének kötelezettségét.

4.2 A Vevő köteles:
(a) átveszi a megrendelt és leszállított árut,
b) a megállapodás szerinti vételárat a megállapodás szerinti határidőn belül megfizeti az Eladónak, beleértve az áru szállítási költségét is,
c) az áru átvételét a szállítólevélen saját vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolja.

4.3 A Vevő jogosult az áruknak a Felek által megállapított mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen történő leszállítására.

5. Szállítási és fizetési feltételek
5.1 Az áruk szokásos elérhetőségét és a szállítás időpontját minden egyes terméknél feltüntetjük az e-kereskedelmi weboldalon.

5.2 Amennyiben az Eladó és a Vevő az adásvételi szerződésben másként nem állapodik meg, az Eladó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül a Vevőnek leszállítani. Ha az eladó az első mondat szerinti határidőn belül nem teljesítette a dolog leszállítására vonatkozó kötelezettségét, a vevő felhívja őt, hogy az általa megadott további ésszerű határidőn belül szállítsa le a dolgot. Ha az eladó még ezen a további ésszerű határidőn belül sem teljesít, a vevő jogosult elállni a szerződéstől.

5.3 Az Eladó jogosult arra, hogy az adásvételi szerződésben megállapított szállítási határidő lejárta előtt is felszólítsa a Vevőt az áru átvételére.

5.4 Előfordulhat, hogy az áru színmegjelenítése a monitoron nem felel meg pontosan a Vevő által a valóságban érzékelt színárnyalatoknak. A színárnyalatok megjelenítése többek között a használt megjelenítő monitor vagy más megjelenítő berendezés minőségétől függ.

5.5 A Vevő az Árut azon a helyen veszi át, amelyről az Eladó vagy az Áru szállítására jogosult megbízottja és a Vevő az adásvételi szerződésben vagy egyébként az Áru szállítása előtti időpontban megállapodtak ("Hely"). A Vevő az Árut az Eladó vagy az Áru szállítására jogosult megbízottja és a Vevő által az adásvételi szerződésben vagy egyébként az Áru szállítása előtti időpontban ("Időbeli hatály") megállapított időpontban veszi át.

5.6 Amennyiben az Eladó az Árut a Vevőnek a Helyszínen és a Határidőn belül átadja, a Vevő köteles az Árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az Árut az Eladó által a Vevő távollétében az Áru átvételére felhatalmazott személy vegye át, és köteles aláírni a Vételár kifizetéséről, valamint az Áru átadásáról és átvételéről szóló jegyzőkönyvet. Az áru átvételére jogosult harmadik félnek át kell adnia az Eladónak a megrendelés elfogadásának másolatát. Az árukat akkor kell leszállítottnak és elfogadottnak tekinteni, amikor az árukat a Vevőnek átadják. Az Áruk átadása a Vevőnek az Áruknak a Helyre történő szállítását, az Áruknak a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik fél általi átvételét, valamint a Vételár kifizetéséről szóló jegyzőkönyv aláírását, továbbá az Áruknak a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik fél általi átadását és átvételét jelenti.

5.7 Ha az Áruk szállítását meg kell ismételni a Vevőnek a helyszínről való távolléte miatt és az Időkereten belül, vagy ha a Vevő az Időkeret lejártát követő 7 napon belül nem veszi át az Árut az adásvételi szerződés előzetes írásbeli felmondása nélkül, az Eladó jogosult kártérítést követelni az Áruk helyszínre történő sikertelen szállítási kísérletének tényleges költségeinek összegében.

5.8 A Vevő jogosult a szállítmányt, azaz az Árut, valamint annak csomagolását közvetlenül a szállítást követően az Eladó képviselőjének jelenlétében megvizsgálni. Amennyiben az Árukban hibát fedeznek fel és/vagy a szállítmány hiányos (kevesebb tétel vagy a megrendelt Áruk hiányzik), az Eladó képviselője köteles lehetővé tenni a Vevő számára, hogy az Árukban lévő hiba mértékéről és jellegéről jegyzőkönyvet készítsen, amelynek pontosságát az Eladó képviselője igazolja. Az így készített és az Eladónak átadott jegyzőkönyv alapján a Vevő utólag megtagadhatja a leszállított hibás áru átvételét, vagy megerősítheti a hibás áru leszállítását, és ezt követően a jelen ÁSZF 8. cikkével és a reklamációkkal összhangban az Eladótól vagy egy kijelölt személytől az áru hibáját követelheti. Abban az esetben, ha a Vevő megtagadja a leszállított hibás áru átvételét, az áru Eladónak történő visszaküldésével kapcsolatban ésszerűen felmerülő összes költséget az Eladó viseli.

5.9 Abban az esetben, ha az Eladó az árut nem szállítja le a jelen ÁSZF 5.2. pontjában meghatározott határidőn belül, a Vevő jogosult az adásvételi szerződéstől elállni, és az Eladó köteles a Vevőnek a vételár már kifizetett részét az adásvételi szerződéstől való elállás kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt bankszámlára történő átutalással visszatéríteni.

6. Vételár
6.1 Az Eladó és a Vevő között létrejött adásvételi szerződésben megállapított Áruk vételárát a Megrendelés elfogadása tartalmazza (a továbbiakban: "Vételár").

6.2 A Vevő az Áruk személyes átvételekor készpénzben, az Áruk átvételének helyén történő átvételkor készpénzben, vagy az Áruk átvételét megelőző időpontban az Eladónak a Megrendelés elfogadásában vagy az Eladó honlapján megadott számlájára történő átutalással fizeti meg az Eladónak a Vételárat, beleértve az Áruk szállítási költségét is.

6.3 Ha a Vevő a vételárat átutalással fizeti ki az Eladónak, a fizetés időpontjának azt a napot kell tekinteni, amikor a teljes vételárat jóváírták az Eladó számláján.

6.4 A Vevő köteles az adásvételi szerződés szerinti határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor kifizetni az Eladónak a megállapodás szerinti áru vételárát.

6.5 Ha a Vevő nem fizeti ki az Eladónak a teljes vételárat az Áruknak a helyszínre történő leszállításáig, és a Felek nem állapodtak meg az Áruk vételárának részletekben történő megfizetéséről, az Eladó jogosult megtagadni az Áruk átadását a Vevőnek.

6.6 Az Áruk összeszerelésével és elszállításával kapcsolatos költségeket a Vételár nem tartalmazza, és az Eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat a Vevőnek nyújtani.

 

7. A tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átruházása az árukra vonatkozóan

7.1 Az áru átvételekor a megállapodás szerinti helyen az áru tulajdonjoga a vevőre száll. A Vevő, aki nem felel meg a fogyasztónak a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990. sz. törvényének módosításáról szóló, módosított 250/2007. sz. törvény (a továbbiakban: "törvény") 2. szakaszának a) pontja szerinti meghatározásának, az áru tulajdonjogát csak az áru teljes vételárának teljes kifizetésével szerzi meg.

7.2 Az áru károsodásának kockázata abban az időpontban száll át a Vevőre, amikor a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik személy az Eladótól vagy az Eladónak az áru átadására jogosult megbízottjától átveszi az árut, vagy ha a Vevő ezt nem teszi meg időben, akkor abban az időpontban, amikor az Eladó lehetővé teszi a Vevő számára, hogy rendelkezzen az áruval, és a Vevő nem veszi át az árut.

8. Panaszkezelési eljárás (felelősség a hibákért, jótállás, panaszok)
8.1. Ha az áru hibája orvosolható, a vevőnek joga van ahhoz, hogy a hibát térítésmentesen, időben és megfelelő módon kijavíttassa. Az Eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani.

8.2 A Vevő a hiba elhárítása helyett kérheti az áru kicserélését, vagy ha a hiba csak az áru egy részét érinti, a rész kicserélését, feltéve, hogy az Eladónak az áru árához vagy a hiba súlyosságához képest nem merülnek fel aránytalan költségek.

8.3 Az Eladó a hibás árut a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti hibátlan árura, ha ez nem okoz súlyos kellemetlenséget a Vevőnek.

8.4 Ha az áruban olyan hiba van, amely nem orvosolható, és amely megakadályozza az áru hibátlan dologként való megfelelő használatát, a Vevőnek joga van az áru kicseréltetésére vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha a hiba kijavítható, de a vevő nem tudja megfelelően használni az árut, mert a hiba a kijavítást követően ismét jelentkezik, vagy mert a hibák száma nagyobb.

8.5 Egyéb javíthatatlan hiba esetén a vevő jogosult az áru árából ésszerű árengedményre.

8.6 Az Eladó tájékoztatta a Vevőt a Polgári Törvénykönyv 622. szakasza szerinti jogairól (jelen ÁSZF 8.1-8.3. pontjai) és a Polgári Törvénykönyv 623. szakasza szerinti jogairól (jelen ÁSZF 8.4-8.5. pontjai) azáltal, hogy a jelen ÁSZF-et az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezte, és a Vevőnek a megrendelés elküldése előtti időpontban lehetősége volt elolvasni azokat.

8.7 Az Eladó az Áruk hibáiért a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai szerint felel, és a Vevő köteles az Eladóhoz vagy az általa kijelölt személyhez reklamációt benyújtani. A garanciális és garancián túli szervizelésre kijelölt személyekre és szervizpontokra vonatkozó információk a jótállási kártya hátoldalán találhatók, vagy az Eladó telefonos vagy e-mailes kérésre a Vevő rendelkezésére bocsátja azokat.

8.8 A panaszok kezelésére az Eladó alkalmazandó panaszkezelési eljárása, azaz a jelen ÁSZF 8. cikke és a panaszok alkalmazandó. A Vásárlót megfelelően megismertették a reklamációs eljárással, és tájékoztatták az áru reklamációjának feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció benyújtásának helyére vonatkozó információkat, valamint a jótállási javítások elvégzéséről a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 250/2007. sz. törvényének módosításáról szóló törvény 18. szakaszának (1) bekezdésében foglalt rendelkezésekkel összhangban. 372/1990 sz. törvény a szabálysértésekről szóló módosított törvény (a továbbiakban: törvény) értelmében az adásvételi szerződés megkötése előtti időpontban azáltal, hogy a jelen feltételeket az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán elhelyezte, és a Vevőnek lehetősége volt azokat a megrendelés elküldése előtti időpontban elolvasni.

8.9 A Panaszkezelési Szabályzat a Vevő által az Eladótól az Eladó e-kereskedelmi weboldalán e-kereskedelem formájában megvásárolt Árukra vonatkozik.

8.10 A jótállási időszak alatt a Vevő jogosult az Eladótól követelni az Eladótól vásárolt áruk olyan hibáit, amelyekért a gyártó, a szállító vagy az Eladó felelős.

8.11. Ha az Áru hibás, a Vevőnek joga van az Eladó telephelyén az Áruknak az Eladó telephelyére történő eljuttatásával és a Vevőnek a jelen ÁSZF 8.1-8.5. pontjai szerinti jogának gyakorlására vonatkozó szándéknyilatkozatának (a továbbiakban: "Reklamációs nyilatkozat") az Eladó részére történő átadásával az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, pl. kitöltött reklamációs űrlap formájában történő reklamációra. Az Eladó javasolja az áru biztosítását, amikor az árut reklamációra küldi. Az Eladó nem fogad el utánvétes küldeményeket. A Vevő köteles a reklamációs értesítésben minden szükséges információt a valóságnak megfelelően megadni, különösen az áru hibájának pontos típusát és mértékét; a Vevőnek azt is meg kell jelölnie, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 633. §-ából eredő jogai közül melyeket érvényesíti. A Vevőnek jogában áll továbbá reklamációt benyújtani az áru gyártója által a garanciális javítások elvégzésére felhatalmazott személyhez (a továbbiakban: "kijelölt személy"). A kijelölt személyek listáját a jótállási jegy tartalmazza, vagy az Eladó a Vevő kérésére megküldi a Vevőnek.

8.12. Az Eladónak szállítható áruk tekintetében a panaszeljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike halmozottan teljesül:
(a) a követelésről szóló értesítés átadása az Eladónak,
b) a Vevő által igényelt áru átadása az Eladónak vagy egy kijelölt személynek,
c) a reklamált árukhoz való hozzáférési kódok, jelszavak stb. átadása az Eladónak, amennyiben ezek az információk szükségesek a reklamáció megfelelő feldolgozásához;

8.13. Ha a reklamáció tárgya olyan áru, amely objektíven nem szállítható az Eladónak, vagy amely rögzített, a Vevő a jelen Reklamációs és Általános Szerződési Feltételek 8.12. pontjának a) és c) alpontja szerinti feltételek teljesítésén túlmenően köteles minden szükséges segítséget megadni ahhoz, hogy az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik fél elvégezze a reklamált áru vizsgálatát.  Az Eladónak objektíven nem szállítható vagy rögzített árura vonatkozó panaszeljárás azon a napon kezdődik, amikor az első mondat szerinti áruvizsgálatot elvégezték. Ha azonban az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik fél a szükséges együttműködés biztosítása ellenére sem gondoskodik a vizsgálatról ésszerű időn belül, de legkésőbb a reklamációs értesítésnek az Eladóhoz való eljuttatását követő 10 napon belül, a reklamációs eljárás a reklamációs értesítésnek az Eladóhoz való eljuttatásának napján kezdődik.

8.14. Az Eladó vagy egy általa kijelölt személy az Eladó által választott megfelelő formában, például e-mailben vagy írásban visszaigazolást állít ki a Vevőnek a reklamációról, amelyben az Eladó köteles pontosan megjelölni a reklamált áru hibáit, és ismételten tájékoztatja a Fogyasztót a 8. pont szerinti jogairól. 1.-8.3. pontjai (a Polgári Törvénykönyv 622. szakasza), valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek és Reklamációs Feltételek 8.4.-8.5. pontjaiból eredő jogok (a Polgári Törvénykönyv 623. szakasza). Ha a követelés távközlés útján történik, az Eladó köteles a követelés visszaigazolását haladéktalanul átadni a Vevőnek; ha a visszaigazolás azonnali átadása nem lehetséges, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a követelés igazolásával együtt kell átadni; a követelés visszaigazolását nem kell átadni, ha a Vevőnek lehetősége van a követelés más módon történő bizonyítására.

8.15. A Vevő jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. szakasza szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, és köteles döntéséről az Eladónak haladéktalanul tájékoztatást adni. A Vevő döntése alapján, hogy a Ptk. 622. § és 623. § szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, az Eladó vagy a kijelölt személy köteles haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a panaszeljárás megkezdésétől számított 3 napon belül, indokolt esetben, különösen, ha az áru állapotának komplex műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a panaszeljárás megkezdésétől számított 30 napon belül meghatározni a panaszkezelés módját a Ptk. 2. § m) pontja alapján. A panasz kezelésének meghatározása után az eladó vagy egy kijelölt személy a panaszt azonnal kezeli; indokolt esetben a panasz később is kezelhető. A panasz elbírálása azonban nem tarthat tovább a panasz benyújtásától számított 30 napnál. A panasz elbírálására nyitva álló határidő lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy az árut új árura cserélni.

8.16. Ha a Vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül árura vonatkozó igényt jelentett be, az Eladó csak úgy rendezheti az igényt, hogy azt szakértői vélemény, vagy egy felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy által kiadott vélemény, vagy egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: "az áru szakértői értékelése") alapján elutasítja. A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az Eladó nem követelheti a Vevőtől az Áruk szakértői értékelésének költségeinek vagy az Áruk szakértői értékelésével kapcsolatos bármely más költségnek a megfizetését.

8.17. Ha a Vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónap elteltével reklamációt jelentett be a Termékkel kapcsolatban, és az Eladó a reklamációt elutasította, a reklamációt rendező személynek a reklamáció rendezését tartalmazó dokumentumban meg kell jelölnie, hogy a Vevő kinek küldheti el az Árut szakmai értékelés céljából.

8.18. A jótállás nem vonatkozik azokra a hibákra, amelyeket az Eladó a szerződéskötéskor a Vevő tudomására hozott, vagy amelyekről a Vevőnek - figyelembe véve az adásvételi szerződés megkötésének körülményeit - tudnia kellett volna.

8.19. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut más, hibátlan, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező áruval cserélje ki, ha ez nem okoz komoly nehézséget a Vevőnek.

8.20. Az Eladó nem felel az áru hibáiért:

a) ha a Vevő az áru jótállási idejének lejártáig nem gyakorolta az Eladónak az áru hibáiért való felelősségére vonatkozó jogát,
b) ha az áru hibája a Vevő által okozott mechanikai sérülés,
c) ha az áru hibáját az áru olyan körülmények között történő használata okozza, amelyek intenzitásuk, páratartalmuk, kémiai és mechanikai hatásuk tekintetében nem felelnek meg az áru természetes környezetének,
d) ha az áru hibáját szakszerűtlen kezelés, üzemeltetés vagy az áru gondozásának elhanyagolása okozta,
e) ha az áru hibáját a túlzott terhelés vagy a dokumentációban meghatározott feltételekkel vagy az áru szokásos használatának általános elveivel ellentétes használat miatt bekövetkezett sérülés okozta,
f) ha az áru hibáját az elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események által okozott kár okozza,
g) ha az áru hibáját az áru véletlen romlása és véletlen romlása okozta,
h) ha az áru hibáját szakszerűtlen beavatkozás, vízkár, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy más természeti csapás okozta,
i) ha az áru hibáját az áru illetéktelen személy általi manipulálása okozta.
j) ha a szállítmány hiányos, vagy olyan nyilvánvaló hibáról van szó, amelyet a Vevő a szállítmány átvételekor a szállítmány megvizsgálásával észlelhetett volna, és amelyet a Vevő nem jelzett indokolatlan késedelem nélkül az Eladó képviselőjének a jelen Reklamációs és Kereskedelmi Feltételek 5.8. pontja szerint, az ilyen jellegű utólagos reklamációk csak akkor fogadhatók el, ha a Vevő bizonyítja, hogy az áru már akkor rendelkezett az állított hibával, amikor a Vevő átvette.

8.21. Az Eladó köteles a reklamációt kezelni és a reklamációs eljárást az alábbi módok valamelyikén lezárni:
(a) a javított áru átadásával,
b) az áru kicserélésével,
c) az áru vételárának visszatérítése,
d) az áru árából ésszerű árengedmény fizetése,
(e) írásbeli felszólítással az eladó által meghatározott teljesítés átvételére,
(f) az árukra vonatkozó követelés indokolással ellátott elutasításával.

8.22. Az Eladó köteles a Vevőnek a reklamáció megállapításának módjáról és a reklamáció kezeléséről legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül személyesen, postai vagy futárszolgálat, illetve kézbesítő útján írásbeli dokumentumot kiadni.
Az Eladó a reklamációs eljárás lezárását követően haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt telefonon vagy e-mailben a reklamáció eredményéről, és az áruval együtt vagy e-mailben átadja a Vevőnek a reklamáció rendezéséről szóló igazolást.

8.23. A jótállási idő az áru leszállításától számított 24 hónap, kivéve, ha egyedi esetekben ettől eltérő jótállási időt írnak elő. A szállított sporttáplálékoknak, ajándékkosárban lévő élelmiszereknek és állateledeleknek a lejárati idő előtt legalább 2 hónapnál hosszabb a szavatossági ideje, ennél rövidebb lejárati idő esetén az Eladó telefonon vagy e-mailben felveszi a kapcsolatot a Vevővel, és a küldeményt csak a Vevő hozzájárulásával küldi el.

8.24. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a Vevő az Árut az Áru garanciális javítása miatt nem tudta használni.

8.25 Abban az esetben, ha az árut új árura cserélik, a Vevő kap egy dokumentumot, amely igazolja, hogy az árut kicserélték, és minden további igényt az adásvételi szerződés és ez a reklamációs dokumentum alapján kell érvényesíteni. Az áru új áruval történő kicserélése esetén a jótállási idő az új áru átvételétől kezdődik újra, de csak az új árura vonatkozóan.

8.26 Javítható hiba esetén a reklamációt a Vevőnek a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 8.15. pontja szerinti döntésétől függően a következőképpen kell kezelni:
(a) az Eladó gondoskodik a hiba kijavításáról, vagy
b) az Eladó kicseréli a hibás árut.

8.27. Ha javítható hibáról van szó, és a Vevő nem határozza meg haladéktalanul a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 8.15. pontja szerint a reklamáció rendezésének módját, az Eladó a reklamációt a hiba kijavításával rendezi.

8.28. Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, vagy egy ismétlődően ismétlődő eltávolítható hibáról, vagy nagyobb számú különböző eltávolítható hibáról, amely megakadályozza az áru hibátlan, megfelelő használatát, az Eladó a Vevőnek a jelen Reklamációs és Kereskedelmi Feltételek 8.15. pontja szerinti döntésétől függően a következő módon kezeli a reklamációt:
(a) az áruknak más, azonos vagy jobb műszaki jellemzőkkel rendelkező funkcionális árukkal való helyettesítésével; vagy
b) amennyiben az Eladó nem tudja az árut más árura cserélni, az Eladó a követelést az áru vételárának visszatérítésével rendezi.

8.29. A reklamáció kezelése csak a reklamációs értesítésben és az Áruk reklamációjának a jelen Reklamációs és Általános Szerződési Feltételek 8.14. pontja szerinti visszaigazolásában meghatározott hibákra vonatkozik.

8.30. A kárigény szempontjából egy ismétlődően javítható hiba több mint kétszeri előfordulása ismétlődően javítható hibának minősül.

8.31 A kárigény szempontjából háromnál több különböző javítható hiba egyidejű előfordulása nagyobb számú különböző javítható hibának minősül.

8.32.  A Vevőnek az Áruk hibájával kapcsolatos igényérvényesítési joga kimerül, amint gyakorolta jogát és felszólította az Eladót az Áruk hibájának kijavítására a jelen Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek 8.1. pontja szerint, és a reklamáció eredményétől függetlenül, az ugyanazon egyedi hiba (nem azonos jellegű hiba) miatti igény ismételt érvényesítését el kell utasítani. 

8.33. A jelen Panaszok és Általános Szerződési Feltételek 8. cikkének rendelkezései kifejezetten nem vonatkoznak azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a törvény 2. szakaszának a) pontjában szereplő fogyasztó fogalmának.
8.34 Ha a Fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az Eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette a jogait, lehetősége van arra, hogy jogorvoslati kérelemmel forduljon az Eladóhoz. Ha az Eladó a jogorvoslati kérelemre nemleges választ ad, vagy a feladás napjától számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak joga van a fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 391/2015. sz. törvény 12. §-ában foglaltak szerint alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújtani. A Market 24, s.r.o. eladóval szembeni fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésére a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI), Bajkalská 21/A, P.O. BOX No. 5, 820 07 Bratislava, www.soi.sk, vagy a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendező szervezetek listáján (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk oldalon) szereplő más illetékes, felhatalmazott jogi személy; a fogyasztónak joga van kiválasztani, hogy a fent említett alternatív vitarendező szervezetek közül melyikhez forduljon. A fogyasztó a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon elérhető online vitarendezési platformot használhatja alternatív vitarendezési javaslat benyújtására.

REKLAMÁCIÓS NYOMTATVÁNY

 

9.   Személyes adatok és védelmük

9.1 A Felek megállapodnak abban, hogy a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése érdekében a Vevő, amennyiben természetes személy, köteles az Eladónak a megrendelésben közölni a vezeték- és keresztnevét, állandó lakcímét, beleértve az irányítószámot, telefonszámát és e-mail címét.

9.2. A Felek megállapodnak abban, hogy a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése érdekében, amennyiben a Vevő jogi személy, a Vevő a megrendelésben közli az Eladóval a cégnevét, székhelyének címét, beleértve az irányítószámot, az ÁFA számot (ha van), telefonszámát és e-mail címét.

9.3 A Vevő, aki regisztrált az online áruházban, bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatait, valamint törölheti a regisztrációját, ha bejelentkezik az e-kereskedelmi weboldalon a https://www.market24.sk/sprava-uctu/ fiókkezelési részben.  

9.4 Az Eladó ezúton értesíti a Vevőt, hogy a 6. cikk (1) bekezdése értelmében (b) az (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (EU) 2016/679, a 27. A természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv (általános adatvédelmi rendelet) hatályon kívül helyezéséről szóló 2016. áprilisi rendelet (a továbbiakban: "Rendelet") értelmében az Eladó, mint az információs rendszer üzemeltetője, az adásvételi szerződés megkötése során a Vevő személyes adatait a Vevő mint érintett hozzájárulása nélkül kezeli, mivel a Vevő személyes adatainak feldolgozását az Eladó a Vevővel való szerződéskötést megelőző kapcsolat keretében végzi, és a Vevő személyes adatainak feldolgozása szükséges az adásvételi szerződés teljesítéséhez, amelyben a Vevő az egyik szerződő félként szerepel.

9.5 A rendelet 6. cikke (1) bekezdésének f) pontja értelmében az Eladó a megrendelt áruk vagy szolgáltatások Vevő részére történő leszállítását követően jogos érdek alapján a Vevő személyes adatait közvetlen üzletszerzés céljából is kezelheti, és a Vevő e-mail címére a felkínált árukkal vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos új termékekről, kedvezményekről és promóciókról szóló információkat küldhet.

9.6 Az Eladó vállalja, hogy a Vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályainak megfelelően kezeli és kezeli.

9.7 Az Eladó kijelenti, hogy a rendelet 5. cikke (1) bekezdésének a) és b) pontjaival összhangban a Vevő személyes adatait kizárólag a jelen Általános Szerződési Feltételekben meghatározott célból gyűjti.

9.8 Az Eladó kijelenti, hogy a Vevő személyes adatait mindig elkülönítetten, megfelelő jogalapon gyűjti a jelen ÁSZF-ben és a Reklamációban meghatározott céloktól eltérő célokra, és biztosítja, hogy az ilyen személyes adatokat csak a gyűjtés céljának megfelelő módon dolgozza fel és használja fel, és nem vonja össze más célból vagy az adásvételi szerződés teljesítése céljából gyűjtött személyes adatokkal.

9.9 A megrendelés leadása előtt a Vevőnek a megrendelés leadása előtti négyzet bejelölésével meg kell erősítenie, hogy az Eladó elegendő, érthető és félreérthetetlen módon értesítette a Vevőt arról, hogy:

(a) a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. cikkében meghatározott azonosító adatai, amelyek az Eladó személyazonosságát igazolják,

(b) az Eladó vagy az Eladó felelős személyének elérhetőségét,

c) a személyes adatok feldolgozásának célja, amely az Eladó és a Vevő közötti adásvételi szerződés megkötése, valamint a személyes adatok feldolgozásának jogalapja,

d) hogy a Vevő köteles a kért személyes adatokat az adásvételi szerződés megkötése, valamint a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése céljából megadni,

e) ha az adatkezelés a rendelet 6. cikke (1) bekezdésének f) pontján alapul, hogy az Eladó által követett jogos érdek a közvetlen üzletszerzés,

f) annak a harmadik félnek az azonosító adatai, amely a megrendelt árut a vevőnek leszállítja, vagy a személyes adatok egyéb címzettjeinek vagy címzettek kategóriáinak azonosító adatai, ha vannak ilyenek,

g) a személyes adatok megőrzésének időtartama vagy annak meghatározására szolgáló kritériumok,

9.10. Az Eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jó modornak megfelelően kezeli, és úgy jár el, hogy az nem sérti vagy kerüli meg a rendeletet vagy más általánosan alkalmazandó jogszabályokat.

9.11. A Rendeletnek megfelelően az Eladó a következő információkat adja meg a Vevőnek, akinek az adatait kezeli:

(a) az Eladó és adott esetben az Eladó képviselőjének személyazonosságát és elérhetőségét,

(b) a felelős személy elérhetőségét, ha van ilyen,

(c) a személyes adatok feldolgozásának céljai és a feldolgozás jogalapja,

(d) amennyiben az adatkezelés a 6. cikk (1) bekezdésének f) pontján alapul, az eladó vagy a harmadik fél által követett jogos érdekek,

(e) a személyes adatok címzettjei vagy címzettek kategóriái, ha vannak ilyenek,

(f) adott esetben információ arról, hogy az eladó a személyes adatokat harmadik országba vagy nemzetközi szervezetnek kívánja továbbítani,

(g) a személyes adatok megőrzésének időtartama vagy annak meghatározására szolgáló kritériumok,

(h) tájékoztatás a személyes adataihoz való hozzáféréshez való jogának meglétéről az eladótól, valamint a helyesbítéshez, törléshez vagy az adatkezelés korlátozásához, illetve az adatkezelés elleni tiltakozáshoz való jogról, valamint az adathordozhatósághoz való jogról,

(i) a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jog,

(j) tájékoztatás arról, hogy a személyes adatok megadása jogi vagy szerződéses követelmény-e, vagy a szerződés megkötéséhez szükséges követelmény, hogy a vásárló köteles-e személyes adatokat megadni, valamint arról, hogy milyen lehetséges következményei lehetnek annak, ha nem adja meg ezeket az adatokat,

(k) az automatizált döntéshozatal, ideértve a profilalkotást is;

A Vevő jogosult arra, hogy az Eladótól megkapja a feldolgozott személyes adatok másolatát, és ezen túlmenően jogosult arra, hogy a fent említett összes információt megkapja. A Vevő által kért további másolatokért az Eladó a másolat elkészítésének adminisztratív költségeivel megegyező díjat számíthat fel.

9.12 Ha a Vevő írásban vagy elektronikus úton gyakorolja a 9.11. pont szerinti jogát, és a kérés tartalma jelzi, hogy a 9.11. pont szerinti jogát gyakorolja, a kérést úgy kell tekinteni, hogy az e rendelet alapján történt.

9.13.  A Vevőnek joga van tiltakozni személyes adatainak az Eladó általi olyan feldolgozása ellen, amelyről úgy véli, hogy közvetlen üzletszerzés céljából történik vagy fog történni, beleértve a profilalkotást is, amennyiben az ilyen közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha a Vevő tiltakozik az ilyen feldolgozás ellen, az Eladó a tiltakozás Eladóhoz történő beérkezésének napjától kezdve megszünteti a Személyes adatok közvetlen üzletszerzési célú feldolgozását, és az érintett Vevő Személyes adatai ilyen célból nem dolgozhatók fel, és nem is dolgozhatók fel.

9.14.  Ha a Vevő azt gyanítja, hogy személyes adatainak feldolgozása jogellenesen történik, panaszt tehet a Szlovák Köztársaság Személyes Adatvédelmi Hivatalánál. Ha a vevő nem teljesen cselekvőképes, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.

9.15. Az Eladó megteszi a megfelelő intézkedéseket annak érdekében, hogy a 9.11. pontban említett valamennyi információt tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és egyszerűen megfogalmazva a Vevő rendelkezésére bocsássa. Az Eladó az információkat elektronikus úton, vagy a rendeletnek megfelelően a Vevővel egyeztetett más módon adja meg.

9.16 Az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Vevőt a Vevő kérelme alapján tett intézkedésekről.

9.17.  Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy a megkötött szerződés teljesítése során a Vevő személyes adatainak feldolgozása azzal jár, hogy a Vevő személyes adatai a következő harmadik felek vagy címzettek csoportjai számára kerülnek nyilvánosságra és hozzáférhetővé tételre:

Slovak Parcel Services, s.r.o., székhelye: Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, azonosító száma: 31 329 217, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság 1. kerületi bíróság Sro részlegének 3215/B. számú cégjegyzékében.

Packeta Slovakia s. r. o., székhelye: Kopčianska 3338/82A, 851 01 Bratislava, azonosító száma: 48136999, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság I. kerületi Bíróság Sro. részlegének kereskedelmi nyilvántartásába, 105158/B bejegyzésszámmal.

GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., székhelye: Lieskovská cesta 13, 962 21 Lieskovec, azonosító száma: 36624942, bejegyezve a Besztercebányai Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásában, Sec. Sro, vl.č.9084/S

10. Az adásvételi szerződéstől való elállás
10.1. Ha az Eladó nem tudja teljesíteni az adásvételi szerződésben vállalt kötelezettségeit a készlet eladása, az áru elérhetetlensége miatt, vagy ha az adásvételi szerződésben vállalt áru gyártója, importőre vagy beszállítója megszakította a gyártást, vagy olyan jelentős változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné tették az Eladó adásvételi szerződésben vállalt kötelezettségeinek teljesítését, vagy vis maior miatt, vagy ha az Eladó minden kellő gondosság mellett is, a tőle méltányosan elvárható módon nem tudja az árut a vevőnek a jelen feltételekben meghatározott határidőn belül vagy a megrendelésben meghatározott áron leszállítani, az eladó köteles erről a tényről a vevőt haladéktalanul tájékoztatni, és egyúttal köteles a vevőnek alternatív teljesítési lehetőséget felajánlani, vagy lehetőséget biztosítani a vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállásra (a megrendelés törlésére). Ha a Vevő a jelen Reklamációs és Kereskedelmi Feltételek jelen záradékában meghatározott okokból eláll az adásvételi szerződéstől, az Eladó köteles az elállásról szóló értesítéstől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt számlára történő átutalással visszatéríteni a Vevőnek az adásvételi szerződésben megállapított árukra már kifizetett foglalót.

10.2 A Vevő jogosult az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül elállni a 7. és azt követő §-ok szerint. 102/2014 Coll. a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény (a továbbiakban: a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény) alapján az áru átvételétől, illetve a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés vagy a nem tárgyi adathordozón átadott elektronikus tartalom szolgáltatására vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon belül, ha az Eladó a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. szakasza szerinti tájékoztatási kötelezettségének időben és megfelelően eleget tett.

10.3 Ezen időszakon belül a Vevőnek joga van az árut az átvételt követően kicsomagolni és kipróbálni a hagyományos "téglaüzletben" történő vásárláshoz hasonló módon, az áru jellegének, tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges mértékben.

10.4 Az elállási határidő azon a napon kezdődik, amikor a vevő vagy a vevő által megjelölt harmadik személy - a fuvarozó kivételével - átveszi a megrendelt áru minden részét, vagy ha
a) a Vevő által egy megrendelésben megrendelt árukat külön-külön szállítják, az utoljára leszállított áruk átvételének időpontjától,
(b) több részből vagy darabból álló árut szállít, az utolsó rész vagy darab átvételének időpontjától,
(c) meghatározott időszakon belül, az első szállított termék átvételének időpontjától kezdődően szerződés alapján ismételten termékeket szállít.

10.5 A vevő az elállási határidő lejárta előtt is elállhat az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgya az áru megvásárlása.

10.6 A szerződéstől való elállást a vevőnek írásban kell megtennie oly módon, hogy az elállás megtörténtét ne lehessen kétségbe vonni, vagy más tartós adathordozón történő feljegyzés formájában, vagy a jelen eladási és reklamációs feltételek 1. mellékleteként csatolt formanyomtatványon. Az elállási határidő betartottnak minősül, ha az elállási nyilatkozatot legkésőbb a távértékesítésről szóló fogyasztóvédelmi törvény 7. szakaszának (1) bekezdése szerinti határidő utolsó napján elküldik az Eladónak.

10.7 A jelen általános szerződési feltételek előző pontja szerinti elállásnak tartalmaznia kell a jelen általános szerződési feltételek 1. mellékletét képező elállási nyilatkozatban előírt adatokat, különösen a Vevő azonosítóját, a megrendelés számát és dátumát, az áru pontos specifikációját, az Eladó által már átvett teljesítés visszaküldésének módját, különösen a Vevő számlaszámát és/vagy postai címét.

10.8 Ha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, az adásvételi szerződéshez kapcsolódó minden olyan kiegészítő szerződés, amelytől a Vevő elállt, szintén eleve érvényét veszti. A kiegészítő szerződés felmondásával kapcsolatban a Vevőtől nem követelhetők költségek vagy egyéb kifizetések, kivéve a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 9. § (3) bekezdésében, 10. § (3) és (5) bekezdésében említett költségeket és kifizetéseket, valamint a szolgáltatás ellenértékét, ha a szerződés tárgya szolgáltatás nyújtása és a szolgáltatás teljes körűen teljesült.

10.9 A Vevő köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül visszaküldeni az Üzemeltető székhelyének címére, vagy átadni az Eladónak vagy az Eladó által az áru átvételére felhatalmazott személynek. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó felajánlotta, hogy az árut személyesen vagy az eladó által meghatalmazott személy útján veszi át. A jelen eladási és reklamációs feltételek jelen szakaszának első mondata szerinti határidőt akkor kell betartottnak tekinteni, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján adták át szállításra.

10.10 A Vevő köteles az Árut az Eladónak hiánytalanul, az összes dokumentációval együtt, sértetlenül, lehetőleg eredeti csomagolásban és használatlanul átadni.

10.11. Ajánlott az árukat biztosítani. Az Eladó nem fogad el utánvétes küldeményeket. Az Eladó köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevőtől az adásvételi szerződés alapján kapott valamennyi kifizetést visszautalni a Vevőnek. 

10.11. Ajánlott az árukat biztosítani. Az Eladó az utánvétet nem fogadja el. Az Eladó köteles a Vevőnek indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszafizetni a Vevőtől az adásvételi szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott valamennyi kifizetést, beleértve a szállítási, szállítási és postaköltségeket, valamint az egyéb költségeket és díjakat. Az Eladó nem köteles a Vevőnek a jelen Általános Szerződési Feltételek jelen pontja szerinti kifizetéseket visszatéríteni az Áruk Vevőnek történő leszállítása előtt, kivéve, ha az Eladó az Áruk személyes átvételét javasolja, vagy az Eladó által felhatalmazott személyen keresztül.

10.12 A Vevő viseli az Áruknak az Eladóhoz vagy az Eladó által az Áruk átvételére felhatalmazott személyhez történő visszaküldésének költségeit. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az Eladó vállalta, hogy maga viseli azokat, vagy ha nem teljesítette a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. szakasza (1) bekezdésének i) pontja szerinti kötelezettségét.

10.13. A vevő csak az áru értékének olyan mértékű csökkenéséért felel, amely az áru olyan kezeléséből ered, amely meghaladja az áru tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges kezelést. A fogyasztó nem felel az áru értékcsökkenéséért, ha az eladó nem teljesítette a fogyasztónak a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. cikke (1) bekezdésének h) pontja szerinti, a szerződéstől való elállási jogáról szóló tájékoztatási kötelezettségét.

10.14. Az Eladó köteles az Áruk vételárát a Vevőnek ugyanolyan módon visszatéríteni, mint amilyet a Vevő a fizetéskor használt, kivéve, ha az Eladó a Vevővel más visszatérítési módról állapodik meg, anélkül, hogy a Vevőnek e tekintetben további díjakat kellene fizetnie.

10.15. Abban az esetben, ha a Vevő eláll a szerződéstől, és az Eladónak használt, sérült vagy hiányos árut szállít, a Vevő vállalja, hogy megtéríti az Eladónak a kárt:
(a) az az érték, amellyel az áru értéke a Polgári Törvénykönyv 457. szakasza értelmében a tényleges értékben csökkent
b) az Eladónál az áru javításával és eredeti állapotának helyreállításával kapcsolatban felmerült költségek, amelyeket az áruk jótállás utáni szervizelésének árlistája szerint számítanak ki.
A Vevő köteles az Eladónak a Reklamációk és Általános Szerződési Feltételek jelen pontja szerint kártérítést fizetni, amely nem haladja meg az Áruk vételára és az Áruknak az adásvételi szerződéstől való elállás időpontjában fennálló értéke közötti különbözetet.

10.16. A távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 7. § (6) bekezdése értelmében a Vevő nem állhat el attól a szerződéstől, amelynek tárgya:
- a fogyasztó különleges igényei szerint készült áruk, egyedi gyártású áruk vagy kifejezetten egy fogyasztónak szánt áruk értékesítése,
- olyan védőcsomagolásba zárt áruk értékesítése, amelyek egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak a visszaküldésre, és amelyek védőcsomagolása a kiszállítás után felszakadt,
- a védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, képfelvételek, hangfelvételek vagy számítógépes szoftverek értékesítése, ha a fogyasztó kicsomagolta a csomagolást,
- a nem tárgyi adathordozón történő elektronikus tartalom szolgáltatása, amennyiben a tartalom szolgáltatása a fogyasztó kifejezett hozzájárulásával történt, és a fogyasztó kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy a hozzájárulás kinyilvánításával elveszíti az elállás jogát.

- a nem védőcsomagolásban szállított könyvek értékesítése.

10.17. A jelen értékesítési és panaszkezelési feltételek 10. cikkének rendelkezései kifejezetten nem vonatkoznak azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a törvény 2. szakaszának a) pontja szerinti fogyasztó fogalmának.

11. Záró rendelkezések
11.1 Ha az adásvételi szerződést írásban kötötték, annak minden módosítását írásban kell megtenni.

11.2. A felek megállapodnak abban, hogy a közöttük folyó kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.

11.3 A jelen szerződési feltételek által nem szabályozott jogviszonyokra a Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, a törvény, a 22/2004. sz. 128/2002 sz. a belső piac fogyasztóvédelmi kérdésekben történő állami ellenőrzéséről, valamint egyes jogi aktusok módosításáról és kiegészítéséről, a 284/2002 sz. törvénnyel módosított 284/2002 sz. törvényjavaslattal. módosított és a 102/2014. sz. törvényt (Coll. a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről.

11.4 A jelen eladási és reklamációs feltételek a vevővel szemben az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.

11.5 A megrendelés elküldése előtt a Vevőtől kérik, hogy a jelölőnégyzet bejelölésével erősítse meg, hogy elolvasta a jelen általános szerződési feltételeket, azokat elolvasta, megértette azok tartalmát, és teljes mértékben elfogadja azokat.

11.6 Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a jelen általános vásárlási feltételeket megváltoztassa. Az Általános Vásárlási Feltételek módosításának írásbeli bejelentési kötelezettsége a www.Market24.sk weboldalon történő elhelyezéssel teljesül.

11.7 Ezek az Általános Vásárlási Feltételek 2023.6.28-tól érvényesek.

Melléklet

NYOMTATVÁNY A SZERZŐDÉSTŐL VALÓ VISSZALÉPÉSRE